Romanian Endurance Series: sezonul al patrulea începe în acest weekend

Campionatul autohton de anduranță auto, Romanian Endurance Series, se pregătește de start într-o campanie mai ambițioasă ca oricând: efective dublate pe grilă, o nouă destinație și numeroase acțiuni de promovare.

Sporturile cu motor sunt într-un progres notabil în ultimii ani, iar cea mai mare creștere o are ramura competițiilor de circuit. Odată ce s-a depășit marea constrângere de ordin logistic prin inaugurarea primului traseu de mare viteză din țară (MotorPark România, com. Adâncata, jud. Ialomița), au apărut formate diverse de sprint și de anduranță, cel mai de succes dovedindu-se Romanian Endurance Series by ACR. Ambițiile sportivilor și investițiile pe termen mediu au făcut ca pe final de 2018 peste jumătate dintre echipaje să aibă în componență piloți cu activitate internațională. De altfel, anduranța europeană este o lume tot mai atractivă pentru cei mai buni piloți români de circuit: în ultimii doi ani tricolorul a ajuns în premieră la mari curse de 24 de ore precum cele de la Barcelona, Zolder (Belgia) și Portimao (Portugalia).

RES îmbină așadar două filozofii: pe de o parte este o serie-școală pentru tinerii de perspectivă ce pot progresa către scena europeană mult mai bine pregătiți, dar totodată campionatul se concentrează și pe categoriile mai accesibile ca și costuri, unde prezența este numeroasă. Concret, 2019 propune la vârf un duel al noilor modele GT4 și TCR folosite pe scară largă în lume, însă, la polul opus, cea mai disputată clasă va fi A1 (motoare de până la 1600cmc), care a crescut în intersezon atât de puternic încât va garanta o prezență comparabilă cu întreaga grilă din stagiunile precedente.

Primele trei titluri au fost cucerite de ToMa Racing (Porsche Cayman, 2016), Endurance Team Romania (Toyota GT86, 2017) și Carbogaz Racing (Ginetta G40 GT5, 2018). Campionul en-titre David Șerban vine cu un upgrade important, trecând la referința mondială a modelelor GT4, Audi R8 LMS. Concurența lor în clasamentul Open va fi reprezentată de Cupra TCR înscrisă de BADI pentru Eduard Anton și de Ginetta G55 GT4 pregătită de Willi Motorsport pentru Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi. Toți acești concurenți au evoluat deja pe marile circuite ale Europei și promit să ne reprezinte în Europa și în acest an.

Calendarul RES numără 5 etape, alternând vizitele pe deja familiarul MotorPark România cu noutatea reprezentată de Transilvania Motor Ring, circuitul de lângă Târgu Mureș ce a fost inaugurat la finele anului trecut. Formatul de cursă este, de asemenea, inspirat din campionatele către care aspiră protagoniștii: două manșe a câte o oră, cu o trecere obligatorie pe la standuri la jumătatea fiecărei întreceri. Prima etapă va găzdui un display organizat de Porsche România, în care iubitorii vitezei vor putea admira noua generație a nemuritorului Porsche 911, alături de modelul de curse GT3 Cup înfrățit și de o expoziție de picturi ale lui Adrian Mitu ce omagiază cele 19 victorii ale constructorului german în cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Plutonul concurenților va demara în turul de formare în spatele unui Safety Car BMW (cum vedem, spre exemplu, în MotoGP), iar APAN Motors va organiza în ziua de duminică o competiție de îndemânare pentru spectatori în paddock-ul circuitului. Aceștia își vor măsura abilitățile într-o întrecere cu sistemul ”reversing assistant” al modelului X5, iar cel mai bun timp al zilei va urca pe podiumul RES pentru a-și primi recompensa.

100% Sport se va implica în calitate de partener media al campionatului, promovând atât revista lunară în care se publică cu regularitate articole de profil, cât și anuarul 100% Motorsport care oferă imaginea de ansamblu asupra fiecărui sezon de competiții motorizate. Cu sprijinul organizatorilor, cei ce vor cumpăra pe 23-24 martie la circuit anuarul de la standul nostru vor fi înscriși automat într-o tombolă și premiați în cadrul festivității de la finele etapei. Premiul I constă într-un voucher pentru un track day cu mașina personală pe MotorPark România în zilele rezervate de Willi Motorsport, iar celelalte două premii sunt surprize oferite pasionaților de agenția West Competition Racing.

În același weekend se va disputa și prima etapă a campionatului de viteză și regularitate pentru vehicule istorice (click pe imagine pentru eveniment)

Program weekend (intrări pe circuit)

Sâmbătă 23 martie
9:00 – 10:00 Track Day – sesiunea 1
11:00 – 12:00 Track Day – sesiunea 2
13:00 – 14:00 Track Day – sesiunea 3
15:00 – 16:00 Track Day – sesiunea 4
16:30 – 17:00 Track Day – sesiunea 5

Duminică 24 martie
9:35 – 10:15 Antrenamente libere
11:00 – 11:20 Calificări
13:15 – 14:15 Cursa 1
15:05 – 16:05 Cursa 2
16:30 Festivitate de premiere

ABOUT THE AUTHOR: Alex Siclovan

Din dorința de a dezvolta automobilismul autohton, a pus bazele celei mai importante companii de management, consultanță și servicii media pentru piloții români ce vizează o carieră internațională.