Sezonul internațional începe în luna aprilie pentru piloții români

După ce sezonul intern de anduranță a fost deschis la final de martie, trei programe europene de prestigiu demarează în această lună pentru tinerii de perspectivă ai României.

Istoria motorsportului românesc este presărată cu momente sporadice, în care efortul individual al unor pionieri a dus la participări diverse – uneori meritorii, alteori uitate peste ani. Ceea ce a lipsit mereu a fost incuantificabila tradiție, acel word-of-mouth altruist care să-i facă pe cei ce vin din urmă să nu repete greșelile înaintașilor. Tocmai asta a început să se înfiripe în ultimii ani, odată cu apariția competițiilor autohtone de profil care au coagulat un grup ce conlucrează în mod sportiv pentru a crea un renume al României pe plan european. Rapizi (cum s-a dovedit încă de la prima participare a ”noului val” în GT4 European Series, în toamna lui 2016), dar și pragmatici (căci au lăsat în urmă mirajul mult prea costisitor al monoposturilor), tinerii noștri își continuă ascensiunea.

David Șerban a debutat în toamna anului trecut în campionatul spaniol de anduranță (CER-GT), pe traseul de Grand Prix de la Barcelona, cu mașina cu care s-a impus în Romanian Endurance Series – Ginetta G40 GT5. El revine acum în seria iberică, vizând un program complet la bordul noii mașini – Audi R8 LMS GT4. Primul test important a fost tot pe plan intern, David reușind o dublă victorie la RES1 pe Motorpark în martie. Cu moralul ridicat, el va concura în acest weekend în Spania la prima dintre cele cinci etape, ce are loc pe Circuito de Navarra. Grupul Willi Motorsport, care se ocupă de pregătirea mașinii sale, are un atu important: participarea de anul trecut în cursa de 12 ore de pe acest traseu, tot cu o mașină de categorie GT4. Trecerea de la 165 la aproape 500CP este însă un pas mare, așa că obiectivele trebuie să fie măsurate la debut, într-o categorie cu 6 mașini și pe o grilă ce totalizează 64 de echipaje. Formatul competiției este similar celui din RES: două manșe cu trecere pe la standuri obligatorie, fiecare cu durata de 48 minute + 1 tur.

Alexandru Cascatău continuă colaborarea cu gruparea olandeză BMW Team van der Horst, însă promovează de la modelul 325i Clubsport la un motor mai puternic ce plasează BMW-ul E90 330i în cadrul categoriei A3. În weekendul 19-20 aprilie, el va face parte din cvartetul înscris în cadrul întrecerii de 12 ore de la Spa-Francorchamps, legendarul circuit pe care pilotul din Constanța a cunoscut gustul victoriei anul trecut. Această etapă face parte din 24h Series, campionat european bine cunoscut nouă după cele 6 prezențe din ultimii doi ani ale Endurance Team Romania la Mugello, Imola, Navarra și Barcelona. 54 de mașini sunt înscrise în etapa belgiană, 6 dintre acestea fiind la clasa A3. Cascatău și-a reintrat în formă de asemenea la prima etapă din RES, unde a fost referința absolută a categoriei A2 (două victorii), la bordul Hondei Civic înscrise de WCR-Condor.

Răzvan Umbrărescu urcă pe marea scenă a modelelor GT3 după doi ani de succes la nivelul competițiilor europene GT4. După atâția ani în care românii au așteptat în fața televizoarelor ca un compatriot să fie pe grilă în Blancpain GT Series, Intercontinental GT Challenge, ADAC GT Masters sau International GT Open, iată cum s-a concretizat acest lucru în 2019. Umbrărescu va evolua pentru Petri Corse, la bordul noului Bentley Continental GT3 în GT Open. Calendarul numără 7 etape, toate pe circuite de top ale Europei, pe care au loc inclusiv curse de Formula 1. Prima destinație este cea din sudul Franței, traseul de la Paul Ricard fiind vizitat pe 27-28 aprilie. În așteptarea confirmării din partea Digi Sport referitor la prelungirea acordului de televizare pentru GT Open, fanii nu trebuie să-și facă griji: toate aceste curse ale românilor din luna aprilie pot fi vizionate în direct pe stream-urile oficiale.

Pe lângă aceste certitudini, mai sunt așteptate confirmări din partea celor ce au activat în ultimii ani: Sergiu Nicolae și Fabrizio Broggi (Ginetta GT4), dar și Eduard și Bianca Anton (Cupra TCR). În sfera monoposturilor, Petru Florescu a fost marcat de faptul că Formula European Masters nu s-a concretizat în 2019, iar Alexandra Marinescu nu a anunțat vreun program alternativ după ce n-a trecut în faza a doua a preselecției pentru W Series.

ABOUT THE AUTHOR: Alex Siclovan

Din dorința de a dezvolta automobilismul autohton, a pus bazele celei mai importante companii de management, consultanță și servicii media pentru piloții români ce vizează o carieră internațională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *