24h Zolder: Alex Cascatău impresionează din primul moment

Cea mai importantă cursă din seria națională de anduranță a Belgiei a programat joi sesiunile preliminare, Alex Cascatău dovedind o remarcabilă capacitate de adaptare la prototipul Norma M20 FC.

Echipa T2 Racing a avut dificila misiune de a împărți timpul limitat al antrenamentelor între cei cinci piloți care vor alterna în acest weekend la comenzile prototipului #67. Românul Alex Cascatău a semnat un acord de ultim moment pentru a participa în cele 24 de ore de la Zolder, ceea ce nu i-a permis să efectueze vreun test preliminar. Practic, pilotul manageriat de West Competition Racing a fost în situația de a sta pentru prima oară la bordul Normei pe finalul celei de-a doua sesiuni de antrenamente. Secvența de acomodare nu a numărat decât nouă bucle pe traseul de 4 kilometri, dar acel sfert de oră i-a oferit deja ocazia de a stabili timpul-reper al echipajului. Mai mult, turul în 1:34.584 a plasat mașina #67 pe poziția a șaptea la general din totalul de 39, în fața celuilalt prototip înscris de T2 Racing la Zolder.

Sesiunea a reprezentat un nou prilej de a valida decizia lui Cascatău de a renunța la colaborarea cu VGL Racing, echipă care nu a putut traduce ritmul bun la Clasa 5 în victorii de etapă în primele trei runde ale anului din pricina fiabilității precare. Încă o dată, prototipul Saker a punctat etalonul categoriei, după care a fost trădat de o cedare a transmisiei.

Ulterior, 90 de minute de calificări au oferit ocazia fiecărui membru al cvintetului să efectueze tururi lansate, Cascatău reușind pe finalul secvenței să coboare până la 1:33.566, cu jumătate de secundă mai rapid ca oricare dintre coechipieri în pofida calității precare a anvelopelor Hankook. În frunte, piloți de calibru precum Gilles Magnus sau Sam Dejonghe au dictat ritmul, iar Stephane, fiica lui Peter Kox, a intercalat un Lamborghini Huracan Super Trofeo printre cele șapte prototipuri Norma. A urmat ședința de Super Pole, în care T2 Racing l-a desemnat pe Cascatău să efectueze unicul tur permis de regulament, un 1:33.201 cu care a plasat mașina pe poziția a șasea a grilei de start.

Ziua s-a încheiat cu două ore de antrenamente nocturne, prilej cu care nativul din Constanța și-a continuat de o manieră absolut spectaculoasă procesul de acomodare cu mașina. După ce niciun coechipier nu coborâse sub pragul de 1:37.5 în această sesiune, Cascatău a dat jos imediat două secunde și a venit tot mai aproape de vârful clasamentului: 1:33.9, apoi 1:33.7 și, în fine, un excepțional 1:32.473 cu care a încheiat pe locul secund, la doar o zecime de prototipul #1 al polemanului Magnus. Pe primul sector a mai îmbunătățit în următorul tur lansat, însă traficul l-a împiedicat să ajungă în fruntea foii cu timpi. Totuși, trebuie privit paharul 99% plin în această situație…

Cursa de 24 de ore de la Zolder va începe sâmbătă, 10 august, la ora 17:00 – timing și tracker disponibile aici.

Credit foto: Ivan Tarantsov

ABOUT THE AUTHOR: Alex Siclovan

Din dorința de a dezvolta automobilismul autohton, a pus bazele celei mai importante companii de management, consultanță și servicii media pentru piloții români ce vizează o carieră internațională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *