Racing League Romania powered by BMW: Ultima reprezentație în mediul Assetto Corsa – BMW M1 Procar Revival la Bucharest Gaming Week

Colectivul Racing League Romania vine pe scena celei de-a patra ediții a Bucharest Gaming Week cu un scenariu alternativ, legendarul M1 Procar fiind una dintre variantele luate în considerare la momentul alegerii mașinii pentru sezonul al șaselea.

La finele unui an cu profunde transformări pe scena de sim racing din România, reprezentanții celor două ligi de top din RLR se reunesc pentru o ultimă seară de acțiune intensă în Assetto Corsa la comenzile variantei de curse a primului supercar produs de BMW: M1 Procar. Pe de o parte, aceasta este o sărbătoare a nivelului atins în 2020, însă protagoniștii se vor duela în clasamentul ce desemnează Pilotul Anului, iar fanii vor avea ocazia de a câștiga premii din partea partenerilor RLR în cadrul transmisiunii găzduite de Alexandru Șiclovan și Mihai Fira.

Aceștia încheie un sezon în care au comentat pentru pasionații din România programele de uzină ale BMW din DTM și IMSA, precum și operațiunile de succes de customer racing din Intercontinental GT Challenge și Nurburgring 24h. Acum privesc cu emoție puntea peste timp ce se va construi la finele săptămânii. ”Nu voi putea uita vreodată ocazia de a fi pasagerul lui Harald Grohs într-un M1 Procar pe circuitul Hockenheim, dar nici întâlnirea cu Jochen Neerpasch pe linia boxelor de la Norisring, cu o conversație întreruptă periodic de vuietul celor 6 cilindri ai modelelor M1 de pe circuit. Acesta este micul nostru omagiu din RLR către un proiect care a transformat imposibilul într-o realitate. După mai bine de 40 de ani, este atât de viu în memoria fanilor, iar în sim racing aceste mașini vor rămâne nu doar eterne, ci și accesibile, un cuvânt pe care cu greu l-ai putea asocia altfel cu un M1 Procar, nu-i așa?” mărturisește Șiclovan.

Evoluția spectaculoasă a comunității de gaming din România

După trei ediții anuale ale Bucharest Gaming Week și trei maratoane de gaming care au atras audiențe comparabile cu cele mai mari festivaluri autohtone de muzică, domeniul a prins rădăcini ferme în România și crește într-un ritm accelerat. Racing League Romania powered by BMW a aderat la aceste inițiative prin prisma rolului de pionierat la nivel conceptual și de organizare a scenei autohtone de sim racing. Modelul RLR a fost ulterior adoptat și de alte comunități emergente, scopul declarat fiind de a reuni sub umbrela Simrace.ro toate inițiativele de profil, pe toate platformele de simulare ce și-au dovedit popularitatea în România – DIRT Rally (Romanian Rally League), F1 by Codemasters, Gran Turismo, RaceRoom și iRacing.

Assetto Corsa a reprezentat opțiunea cea mai populară în 2020, cu peste 400 de înscriși în cele două campanii ale RLR și în sezonul inaugural al Campionatului Național Digital de Circuit ce au totalizat peste 60 de ore de transmisiuni. RLR este primul campionat de sim racing ce a beneficiat de expunere TV, iar evoluția constantă și aprecierea comunității au reprezentat argumentele nominalizării la categoria Cel mai bun stream în cadrul Gaming Video Awards 2020.

Racing League Romania, încotro?

Precum în Formula 1, ”dacă nu progresezi, ești lăsat în urmă”, astfel încât reprezentația din cadrul Bucharest Gaming Week 2020 va fi ultima în mediul Assetto Corsa. În istoria de mai bine de un deceniu a RLR, aceasta a fost cea de-a doua platformă după Live For Speed, iar dorința de a fi mereu deschizători de drumuri și exploratori ai celor mai avansate tehnologii face ca la final de 2020 să fie anunțată trecerea la cea de-a treia eră a Racing League Romania powered by BMW.

O nouă experiență ca gameplay, grafică și relevanță pentru tranziția de la virtual la pilotajul pe circuite reale este minuțios pregătită de către organizatori. Dacă există încă destul interes pentru o serie legacy în Assetto Corsa, acest lucru s-ar putea concretiza în plan secund. Campionatul s-a încheiat cu Victor Taraș, Mihai Șuțeanu și Andrei Bechir pe primele trei poziții, aceștia urmând să participe la un shootout organizat de Smart Driving pe circuitul Motorpark România pentru a desemna câștigătorul unei participări cu modelul BMW 228i la prima etapă ROTAC din 2021.

Totodată, această ultimă seară de curse a anului contează în clasamentul cumulat al evenimentelor sancționate din 2020. BMW M1 Procar este ultima frontieră ce trebuie depășită pentru Pilotul Anului, o bătălie în care se va puncta masiv duminică, 22 noiembrie, începând de la ora 20:00.

Pilotul anului 2020

  1. Andrei Bechir (Motul eSports) 535p
  2. Cristian Berindea (Motul eSports) 469p
  3. Victor Nicolae (Smart Driving Team) 438p
  4. Victor Taraș (Transilana Racing) 427p
  5. Alex Cascatău (APR Competition) 336p
  6. Radu Dumitrescu (Smart Driving Team) 324p
  7. Bogdan Moldovan (RacingSim) 317p
  8. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 264p
  9. Cristian Moisescu (APR Competition) 255p
  10. Lukas Hellmann (Transilana Racing) 251p
  11. Emanuel Gaczella (Walk Racing) 212p

Sistem de punctare

Top 10 în fiecare manșă: 50-40-35-32-30-28-26-24-22-20 și apoi scade câte un punct până la P29.

Extras: top 3 calificări: 6-4-2p, tur condus: 1p, cele mai multe tururi conduse într-o manșă 2p, cel mai rapid tur al manșei 2p.

 

ABOUT THE AUTHOR: Alex Siclovan

Din dorința de a dezvolta automobilismul autohton, a pus bazele celei mai importante companii de management, consultanță și servicii media pentru piloții români ce vizează o carieră internațională.