MARIAN BURLACU SCRIE DESPRE EFECTELE CE DE FOTBAL ASUPRA BUCUREȘTILOR: Cu ce rămânem după Euro 2020

O singură zi a mai rămas până la debutul Campionatului European de fotbal și mulți dintre noi, românii, avem gustul amar dat de faptul că Bucureștii se numără printre orașele-gazdă, însă naționala noastră nu este printre participante. Dincolo de acest aspect sportiv, unul deloc plăcut, organizarea Euro 2020 are unele efecte pozitive asupra Capitalei României.

În primul rând, vom rămâne cu trei stadioane noi. Este adevărat, Steaua și Rapid nu dispun de pistă de atletism. Ceea ce face ca Bucureștii să fie singura capitală din Europa, dacă nu din lume, incapabilă să găzduiască o întrecere în acest sport. Ceea ce nu e o mare surpriză. În București nu există un patinoar modern, o sală polivalentă modernă, un hipodrom, un velodrom… Cât privește stadionul „Arcul de Triumf”, să zicem ca acolo nu era nevoie de o pistă de atletism în contextul în care peste drum, adică gard în gard, se află Stadionul „Iolanda Balaș”, o arenă care așteaptă să fie finalizată de ceva ani.

Și… când le terminți?

Ceea ce e de remarcat la cele trei arene mai sus pomenite este că acestea sunt (sau vor fi în curând) si terminate. În sensul că la exterior arată precum cele moderne din vestul Europei. Adică au fost finisate, personalizate. Spre deosebire de Arena Națională, care rămâne… neterminată. Fapt remarcat și de ziariștii olandezi, prin 2012. Văzând stadionul din exterior, aceștia au întrebat: „Și când îl terminați?”.

Practic ridicarea celor trei noi stadioane a reprezentat un pretext, nicidecum o obligație. Lucru ilustrat de faptul că echipa Ucrainei a ales ca loc de antrenament stadionul din Voluntari, unul care nu a fost modernizat pentru Euro 2020. Contrar celor scrise de unii, în ultimii ani, România nu avea obligația de a avea stadioane de antrenament noi pentru această competiție.

Kilometri de autostradă lipsă

În plus, țara noastră ar fi putut profita și mai mult de pe urma acestei organizări. Și anume să termine autostrada Pitești – Sibiu și/sau linia de metrou de la Aeroportul Otopeni. Așa cum își propunea în momentul în care a primit organizarea Euro 2020. S-a făcut doar acea linie de tren între Gara de Nord și Aeroportul „Henri Coandă”, ca o soluție de compromis.  Spre comparație, gazdă a ediției din 2012, alături de Ucraina, Polonia și-a modernizat cu bani europeni, nerambursabili, aeroporturile și gările. Și, în contextul în care stătea, la acea vreme, mai prost decât Cehia, la un teritoriu mult mai mare, a realizat câteva sute de kilometri de autostradă. Kilometri pe care polonezii îi parcurg cu automobilele și astăzi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *