Cristian Manea despre Marketing sportiv si Sponsorship | Planul de marketing

Raspunsuri la cele trei intrebari esentiale pentru elaborarea unui Plan de Marketing

Pentru a fi o buna persoana de marketing sportiv, va trebui sa ai un plan.
Stiu, toata lumea vorbeste despre planuri dar…cam asta este cheia spre success.
Ca sa elaborezi un plan de marketing foarte bun, va trebui sa gasesti raspunsul la 3 intrebari esentiale:

1. Unde ne aflam? 🤔

Practic este prima intrebare pe care trebuie sa ti-o “ridici la fileu” atunci cand te inrolezi la conducerea departamentului de marketing al unui club.
Focusul va fi pe elementele de marketing dar si pe operatiunile ce tin de finantarea clubului.
Va trebui sa fim foarte sinceri, taiosi uneori, atunci cand vom elabora Analiza SWOT.
Stiu, pentru multi conducatori ai sportului romanesc, Analiza SWOT are nevoie de subtitrare, si poate acest lucru este adevarata piedica pe care trebuie s-o ocolim cu stil… 😁

Asadar, Analiza SWOT (o vom “diseca” intr-un post viitor)

S – Strengths – Puncte tari
W – Weaknesses – Puncte slabe
O – Opportunities – Oportunitati
T – Threats – Amenintari

Aceasta analiza reprezinta radiografia clubului la care activam.
Daca va fi elaborata corect si sincer, putem avea veleitati de medic cu capacitate de a interpreta radiografia…
Practic aceasta analiza reprezinta o harta dupa care ne vom ghida actiunile viitoare de marketing.

Tot in aceasta etapa va trebui sa stabilim si Indicatorii de Performanta (KPI – Key Performance Indicators), indicatori care ne vor ajuta sa urmarim evolutia activitatilor si actiunilor efectuate.
Sa fiti relaxati, ii vom studia si pe acestia… 😊.

2. Unde vrem sa ajungem?🤔

Sa ai idee unde vrei sa ajungi suna foarte bine.
Deja ti-ai stabilit o tinta pe care vrei s-o atingi, un munte pe care vrei sa-l cuceresti.

Inseamna ca deja avem un plan! Elaborat pe baza Analizei SWOT de la intrebarea de mai sus.
Daca cunoastem cele de mai sus (SWOT, KPI’s), si stim unde vrem sa ajungem, putem desena harta despre care vorbeam si o putem imparti ca timp in perioade bine stabilite.

Punand la punct cele discutate pana acum, incepem usor-usor sa avem un plan bazat pe o vedere de ansamblu a organizatiei pentru care lucram.

3. Cum ajungem in pozitia dorita? 🤔

Pe scurt, putem ajunge acolo unde ne dorim cu multa munca, cu inspiratie, printr-o strategie construita pe baze solide, dar si cu multa pasiune.

V-o spun sincer, parafrazand o zicala celebra – Daca pasiune nu e…nimic nu e!

Dezvoltand, va trebui sa ne bazam pe un proces de planning foarte bine pus la punct din toate punctele de vedere.
Va fi oportun sa examinam in amanunt produsele de marketing pe care clubul le ofera in prezent si, pe baza analizelor, sa dezvoltam noi produse.

In sportul romanesc este foarte usor sa faci acest lucru. Nu va mirati.
Sa faci “ceva”, oricat de neinsemat ar fi, inseamna mult.
De ce? Pentru ca nu se face mai nimic, din pacate.
Astfel, daca reusiti sa intalnesti un conducator de club deschis la minte, orice actiune pe care o s-o faceti, va fi un plus pentru clubul respectiv.

Atentie la colegi!
In sportul romanesc, si in general in structurile autohtone, a face ceva interesant, iesit din comun, este privit de mulye ori cu ochi negri de colegi. Iar marketingul sportiv este ceva iesit din comun pentru majoritatea…
Veti descatusa invidie, veti scoate niste colegi din zona de confort, sau chiar veti fi tratat de parca ati vrea sa luati locul conducatorului suprem. Conducator care a ajuns acolo printr-o conjunctura /cumetrie favorabila, si care, in loc sa va fie aliat, va va privi ca pe o amenintare…

Dar despre asta vom discuta intr-o postare viitoare
Astept intrebarile voastre in comentariile acestei postari.
Sugestiile si propunerile de subiecte sunt binevenite.
Succes! ✔️

 

 

 

Cristian Manea

cristian.manea@100sport.ro
Facebook – Cristian Manea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *