Racing League Romania: Victorie pentru Rapid pe un nou front!

38 de echipaje au pornit la drum în cea de-a treia campanie RLR BMW GT Challenge, toți participanții având arme egale. Rând pe rând, adversarii clubului FC Rapid 1923 eSports au ieșit din calculele pentru victorie în runda inaugurală de la Kyalami, la finele celor două ore ajungându-se la o dispută deosebit de intensă între coechipieri. Câștig de cauză a avut perechea formată din veteranul Victor Nicolae și debutantul sezonului trecut, Andrei Miclea.

Doar trei săptămâni a durat pauza de sim racing dintre sezoane, întregul colectiv al Racing League Romania fiind nerăbdător să revină în activitate odată cu noul an. O nouă campanie de anduranță, de această dată cu cel mai nou produs al diviziei de competiții BMW Motorsport, programează nouă etape în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione.

Prima dintre acestea a avut loc la Kyalami, unde serverul de calificări a fost deschis încă de pe 3 ianuarie, iar concurenții au avut de înfruntat condiții mai dure: o secvență de cinci tururi valide consecutive era înregistrată pentru formarea grilei. În fruntea grupului n-a reprezentat o surpriză plasarea echipajului format din Sebastian Apostol și Dragoș Simion (Adevărul Auto), care încheiase stagiunea precedentă cu 5 plecări din pole. La mai puțin de o zecime de secundă s-au clasat colegii de club din echipajul 100% Sport, Victor Nicolae asumându-și rolul de mentor pentru noul său coechipier, Andrei Miclea. Cei patru au asigurat o primă linie pentru FC Rapid 1923 eSports, familie în care s-a integrat divizia de sim racing a West Competition Racing, echipa campioană a Romanian Endurance Series Touring 2021.

Din acest colectiv s-a desprins Alex Cascatău, care și-a înființat propria echipă în lumea competițiilor virtuale și continuă să gestioneze înscrierile Aqirys Racing și Textar eSports. Alături de Cascatău a venit dublul campion RLR Cristian Berindea (după ce Andrei Bechir a decis să ia o pauză temporară), iar cealaltă mașină a fost încredințată altor debutanți promițători din 2021 – Bogdan Honțaru și Mihai Belașcu. Numărul 1 de concurs este ținta celor menționați până acum, el fiind în posesia echipajului Walk Racing care s-a impus în ambele semestre ale anului trecut prin Victor Taraș și Mihai Șuțeanu. La prima etapă din acest nou sezon, însă, Taraș a absentat, fiind înlocuit de Bogdan Moldovan.

Ora startului a adus primele picături de ploaie, care au impactat alegerile tuturor piloților. Faptul că platforma permite o prognoză doar pentru următoarea jumătate de oră a adus și un element de șansă în ecuație, nefiind vreo garanție cu privire la uscarea pistei sau continuarea precipitațiilor. O alegere neinspirată de anvelope a compromis parcursul Aqirys Racing, Cascatău fiind nevoit să intre la standuri după un tur. Astfel, doar trei mașini au rămas să-și dispute victoria: Simion era urmat de Nicolae, ambii reușind să se desprindă ușor de Șuțeanu. Campionul en-titre se afla la patru secunde de lider în momentul în care a fost implicat într-un incident în ultimul sector al pistei. Până la finele primei ore s-a încheiat ploaia, iar Șuțeanu a ajuns să acuze o întârziere de zece secunde la momentul opririi obligatorii.

Bogdan Moldovan a preluat mașina Walk Racing, dar nu a putut replica ritmul celor doi din fața sa, lăsând finalul să fie doar o afacere între Miclea și urmăritorul său, Apostol. Ecartul a tot scăzut și nu s-a pus problema ordinelor de echipă în prima etapă a sezonului. S-a ajuns la contact în primul viraj, unde Apostol a ales să nu rămână cu regretul de a nu fi încercat un atac. Atingerea a fost ușoară, însă comisarii au intervenit prompt cu cea mai mică penalizare (5 secunde), care a asigurat prima victorie din carieră pentru Andrei Miclea, alături de Victor Nicolae. Acesta reușește să se impună în mediul Assetto Corsa Competizione cu al treilea coechipier diferit, după Cascatău și Apostol. Totodată, Nicolae a obținut primul triumf în ierarhia licențiaților. Moldovan a completat podiumul la mai bine de jumătate de minut de învingător.

Pe poziția a patra s-a clasat echipajul Textar eSports, care a bifat succesul la categoria Pro-Am după o recuperare inspirată în ora a doua, care a inclus depășirea mașinii înscrise de VSG Racing ce s-a impus la categoria Am. Locul al șaselea a revenit echipei Willi Motorsport din care face parte Sergiu Nicolae, cel care s-a antrenat intens pe simulator în ultimele săptămâni înaintea debutului competițional în noua stagiune a 24h Series ce va avea loc în acest weekend, odată cu întrecerea de 24 de ore din Dubai. Echipajele Aqirys Racing și Napoca Rally Academy au încheiat cursa de la Kyalami sub propriile așteptări, pe 9, respectiv 11. Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc pe 23 ianuarie pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola).

Clasamente

Clasament general

  1. 100% Sport (Nicolae/Miclea) 25
  2. Adevărul Auto (Apostol/Simion) 18
  3. Walk Racing (Șuțeanu/Moldovan) 15
  4. Textar eSports (Honțaru/Belașcu) 12
  5. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 10

Cluburi

  1. FC Rapid 1923 eSports (Nicolae/Apostol/Simion/Miclea) 43
  2. Walk Racing eSports (Șuțeanu/Moldovan/Dranca/Neg) 15
  3. Alex Cascatău Digital Motorsport (Berindea/Cascatău/Honțaru/Belașcu) 14

PRO-AM

  1. Textar eSports (Honțaru/Belașcu) 25
  2. Willi Motorsport (S.Nicolae/Bontea) 18
  3. Napoca Rally Academy (Dranca/Neg) 15

AM

  1. VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 25
  2. OOPT Racing (Moș/Serghe) 18
  3. PG Motors (Enache/Pîrvu) 15

Licențiați

  1. Victor Nicolae 25
  2. Dragoș Simion 18
  3. Mihai Șuțeanu 15

 

 

ABOUT THE AUTHOR: Alex Siclovan

Din dorința de a dezvolta automobilismul autohton, a pus bazele celei mai importante companii de management, consultanță și servicii media pentru piloții români ce vizează o carieră internațională.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *